Optimizat Firefox & Chrome


SCOALA GENERALA SEITIN
cititi aici pe larg


Cadrul celor opt competente cheie a fost dezvoltat ca parte a implementarii initiativei "Education & Training 2010", care urmareste obiective strategice ale Comisiei Europene pentru educatie si formare. In 2006, Parlamentul European si Consiliul UE au adoptat o Recomandare cu privire la stabilirea de competente cheie pentru invatarea de-a lungul intregii vieti.

Cele opt competente cheie
  1. aptitudini si competente lingvistice (in limba materna)
  2. aptitudini si competente lingvistice (in limbi straine)
  3. aptitudini si competente matematice
  4. aptitudini si competente stiintifice si tehnologice
  5. aptitudini si competente de invatare (learning to learn)
  6. aptitudini si competente civice, interpersonale, interculturale si sociale
  7. aptitudini si competente antreprenoriale
  8. aptitudini si competente de exprimare culturala


^ sus
  • capacitatea de a comunica in scris si verbal, de a intelege si a-i face pe altii sa inteleaga diferite mesaje in situatii variate
  • capacitatea de a citi si intelege diferite texte adoptand strategia potrivita scopului citirii (informare / instruire / de placere) si diferitelor tipuri de text
  • capacitatea de a scrie texte pentru o varietate de scopuri; monitorizarea procesului de scriere, de la „draft” pana la „bun de tipar”
  • capacitatea de a distinge informatia relevanta de cea nerelevanta
  • capacitatea de a-ti formula propriile argumente intr-o maniera convingatoare si a lua in consideratie alte puncte de vedere experimate atat verbal cat si in scris
  •  
    ^ sus
  • capacitatea de a comunica in scris si verbal, de a intelege si a-i face pe altii sa inteleaga diferite mesaje in situatii variate
  • capacitata de a initia si sustine conversatii pe subiecte familiare
  • capacitatea de a citi si intelege texte scrise de nespecialisti intr-o gama variata de subiecte sau texte specializate intr-un domeniu familiar
  • capacitatea de a utiliza elemente ajutatoare (diagrame, harti, notite) pentru a intelege sau produce texte scrise sau mesaje verbale (conversatii, instructiuni, interviuri, discursuri)  
  •  
    ^ sus
  • capacitatea de a urmari si evalua argumentele oferite de ceilalti si de a descoperi ideile de baza in aceste argumente
  • capacitatea de a gandi si rationa matematic, de a intelege si utiliza diferite reprezentari ale obiectelor, fenomenelor si situatiilor matematice 
  • capacitatea de a distinge intre concepte matematice (de exemplu: distictia intre afirmatie si supozitie)
  • capacitatea de a utiliza elemente si instrumente ajutatoare (inclusiv tehnologii informationale)
  •  
    ^ sus
  • capacitatea de a utiliza si manipula instrumente tehnologice
  • capacitatea de a recunoaste trasaturile esentiale ale fenomenelor studiate
  • capacitatea de a comunica concluziile si rationamentele care au stat la baza acestora
  •  
    ^ sus
  • capacitatea de a aloca timp invatatului
  • autonomie, disciplina, perseverenta in procesul de invatare
  • capacitatea de concentrare pe termen scurt si pe termen lung
  • capacitatea de a reflecta critic asupra obiectului si scopului invatarii
  • capacitatea de a comunica, ca parte de procesului de invatare, utilizand mijloacele potrivite (intonatie, gestica, mimica etc.)
  •  
    ^ sus
  • capacitatea de a manifesta solidaritate in a rezolva problemele care afecteaza comunitatea locala sau comunitatea larga 
  • capacitatea de a relationa eficient cu institutii din domeniul public
  • capacitatea de a profita de oportunitatile oferite de UE
  • capacitatea de a comunica constructiv in situatii sociale diferite (a tolera alte puncte de vedere, a constientiza responsabilitatea individuala si colectiva)
  • capacitatea de a crea incredere si empatie in alti indivizi
  • capacitatea de a separa intre viata personala si cea profesionala
  • capacitatea de a constientiza si intelege identitatea culturala nationala in interactiune cu identitatea culturala a Europei si a restului lumii
  • capacitatea de a observa si intelege puncte de vedere care tin de contexte culturale diferite
  •  
    ^ sus
  • capacitatea de a elabora si implementa un proiect
  • capacitatea de a lucra in mod cooperant si flexibil in cadrul unei echipe
  • capacitatea de initiativa si capacitatea de a raspunde pozitiv la schimbari
  • abilitatea de a-ti identifica punctele slabe si punctele forte
  • capacitatea de a evalua si a-ti asuma riscuri in diverse situatii
  •  
    ^ sus
  • capacitatea de a te exprima artistic printr-o gama variata de mijloace media, in concordanta cu abilitatile individuale
  • capacitatea de a aprecia si a te bucura de arta diferitelor culturi
  • capacitatea de a identifica oportunitati economice si de le utiliza in cadrul activitatilor culturale
  • capacitatea de a-ti manifesta creativitatea si a-ti exprima punctele de vedere fata de ceilalti


  • ^ sus