Optimizat Firefox & Chrome


SCOALA GENERALA SEITIN
cititi aici pe larg


Calatorie in Lumea cunoasterii

Imbunatatirea cunostintelor elevilor din clasele IV-VIII despre istoria si geografia Romaniei prin stimularea motivatiei pentru invatare in activitati de invatare topica de tip non-formal.
Acest proiect incurajeaza participarea elevilor in procesul de invatare si sprijina copiii dezavantajati. Scopul acestui proiect este ca elevul sa invete cu placere, fiecare in felul si ritmul lui. Excursia inclusa in acest proiect este instrumentul care ii ajuta pe elevi sa-si imbunatateasca cunostintele istorice, geografice, culturale. Acest proiect ii ajuta sa-si formeze o imagine de ansamblu asupra nordului Moldovei si a zonei Hunedoara, din toate punctele de vedere: istoric, geografic, cultural, religios, artistic, mod de viata.
Rezultatele vizate prin acest proiect se refera atat la imbunatatirea si extinderea cunostintelor elevilor in mai multe domenii, cat si rezultate vizibile in comportament, atitudine, independenta si autonomie personala. De asemenea, fiecarui elev i se va distribui o sarcina facandu-l astfel responsabil pentru propria invatare.
Consideram ca implementarea acestui proiect va avea impact atat pe parcursul derularii lui, cat si dupa finalizarea acestuia. Proiectul va avea un impact asupra elevilor implicati, a profesorilor implicati, a parintilor, cat si a elevilor din scoala care nu fac parte din proiect.
Concluziile despre impact vor fi rezultatele conversatiilor, chestionarelor, schimburilor de idei si experiente intre elevi.
Impactul asupra elevilor implicati:

  • Imbunatatirea cunostintelor istorice, geografice, culturale folosind metoda excursiei
  •   Dezvoltarea compententelor sociale si a abilitatilor de comunicare
  •   O mai buna motivatie pentru invatare
  •   Elevii vor avea o imagine de ansamblu asupra nordului Moldovei si zonei Hunedoara
  •   Cresterea interesului pentru participarea la ore
  •   Imbunatatirea deprinderilor de TIC prin folosirea computerului si a internetului
  •   Imbunatatirea relatiilor intre elevi, cat si intre elevi si profesori
  •   Acordarea de sanse copiilor din familii dezavantajate si dezorganizate de a participa la proiect
  •   Acordarea de sanse copiilor din familii de origine rroma de a participa la proiect
  •   Schimbari pozitive de atitudine fata de actul invatarii

Impactul asupra profesorilor implicati:

  •   O mai buna relationare cu elevii
  •   Planificarea activitatilor, analiza muncii si a rezultatelor este mai riguroasa
  •   Imbunatatirea deprinderilor TIC prin folosirea computerului si a internetului
  •   O mai buna cooperare intre profesori
  •   Schimbarea atmosferei de lucru in scoala
  •   Implementarea de noi strategii de a obtine rezultate scolare mai bune
  •   Schimbari pozitive de atitudine in activitatea didactica

Impactul asupra parintilor elevilor participanti la proiect si a comunitatii locale

  •   Participarea unui numar mai mare de reprezentanti ai comunitatii locale in ceea ce priveste proiectul si viata scolii
  •   O mai mare implicare a institutiilor locale in viata scolii, cunoasterea problemelor scolii in vederea rezolvarii acestora
  •   Schimbarea imaginii scolii in comunitatea locala
  •   Consolidarea relatiilor de comunicare scoala - parinti
  •   Parintii vor avea o mai buna intelegere a activitatii desfasurate in scoala si o vor sprijini mai mult


Activitati
activitatea 1. Prezentarea proiectului in comunitate.

Echipa si coordonatorul acesteia vor pregati un material pe suport electronic, o prezentare power-point care sa ilustreze tipul proiectului, finantatorul, scopul proiectului si rezultatele asteptate. Vor fi prezentate activitatile lunare, cadrele didactice responsabile, rolul si responsabilitatile fiecaruia, implicarea copiilor, parintilor, comunitatii locale in buna desfasurare a proiectului. Acest power point va fi prezentat in fata unei audiente formata din elevii scolii, parintii acestora, cadre didactice, reprezentanti ai autoritatilor locale si ai altor scoli.In vederea participarii la aceasta activitate elevii si cadrele didactice vor realiza invitatii personalizate

activitatea 2. Constituirea cercurilor de istorie si geografie in scoala.

O alta activitate a primei luni este constituirea cercurilor de istorie si geografie. La avizier se va afisa lista elevilor inscrisi, cadrele didactice responsabile si datele primelor intalniri. impreuna cu elevii se va adapta un spatiu de invatare, in functie de dorintele lor. Se vor alege numele si siglele celor doua cercuri. Totodata se va stabili programul activitatilor, desfasurarea si frecventa acestora

activitatea 3. Cercul de istorie.

Scopul infiintarii acestui cerc este de a dezvolta cunostintele elevilor despre istoria poporului roman, de a dezvolta elevilor deprinderi de invatare eficienta, cercetare si munca in echipa. Activitatile vor fi concepute impreuna cu elevii, acestia vor beneficia de computere, materiale didactice, reviste. Pe parcursul celor 8 luni de pregatire elevii isi vor imparti sarcinile in functie de abilitatile si competentele fiecaruia; vor cauta informatii si imagini pe internet, vor alcatui pps, planse.Elevii vor studia domnitori, activitatile si ctitoriile acestora, cetatile de scaun, stilurile arhitecturale. Toate materialele adunate sau lucrate vor fi introduse in portofoliul cercului de istorie si in revista cercului. Copiii isi vor intocmi propriile interviuri pentru colegii lor referitoare la atmosfera si modul de lucru. Rolul profesorului este de a dirija si indruma activitatea elevilor. Elevii vor invata sa respecte trecutul poporului nostru si valorile lui. Pr

activitatea 4. Cercul de geografie.

In cadrul cercului, elevii vor studia elemente geografice din nord-estul si vestul tarii cu referire la formele de relief, vegetatia, rezervatiile naturale, animalele, ape, economia, industria, modul de viata in acea parte a tarii. Activitatile vor fi concepute impreuna cu elevii, acestia vor beneficia de computere, materiale didactice, reviste. Pe parcursul celor 8 luni de pregatire elevii isi vor imparti sarcinile in functie de abilitatile si competentele fiecaruia; vor cauta informatii si imagini pe internet, vor alcatui pps, planse. Astfel ii ajutam pe elevi sa invete cu un scop si pentru atingerea unui obiectiv precis. Toate materialele adunate sau lucrate vor fi introduse in portofoliul cercului de istorie si in revista cercului. Copiii isi vor intocmi propriile interviuri pentru colegii lor referitoare la atmosfera si modul de lucru. Rolul profesorului este de a dirija si indruma activitatea elevilor.

activitatea 5. Concurs de cultura generala "Cine stie....viziteaza…"

In vederea selectiei celor 90 de elevi pentru participarea la cele doua activitati de invatare topica, cadrele didactice vor organiza un concurs pe teme istorice si geografice. Vor stabili data concursului, locul de desfasurare, materialul bibliografic, conditiile de participare, regulamentul concursului. Toate aceste detalii vor fi postate la avizier, pentru a fi cunoscute de elevii interesati. Se vor intocmi intrebarile grila pentru concurs, respectand varsta elevilor inscrisi. In urma desfasurarii concursului vor fi selectionati 90 de elevi care vor alcatui grupurile pentru excursii.

activitatea 6. Harta traseului excursiei zona Moldovei.

Elevii selectionati se vor intalni pentru a stabili traseul excursiei in nordul Moldovei. Pe o foaie de poliester se va desena conturul hartii Romaniei. Se va marca traseul Arad - Cluj - Vatra Dornei - Suceava - Neamt - Cheile Bicazului - Sighisoara - Arad. Elevii vor marca formele de relief, apele, traseul autocarului. Pe o alta foaie de poliester se va trasa conturul nordului Moldovei, marcandu-se manastirile, cetatile de scaun, rezervatiile naturale. Se vor utiliza imagini, carti postale si alte materiale pregatite in cadrul cercurilor. Produsele realizate de elevi vor fi afisate in locul special amenajat pentru proiect. Pe parcursul desfasurarii activitatii profesorii vor observa comportamentul elevilor, munca in echipa, cooperarea si colaborarea dintre ei.

activitatea 7. Excursie "Moldova - trecut si prezent".

Elevii selectati pe criteriul cunostintelor si a implicarii in activitatile anterioare vor participa la acesta excursie. Excursia se va realiza pe parcursul a patru zile pe urmatorul traseul Arad - Oradea - Cluj - Bistrita - Vatra Dornei - Suceava - Tg. Neamt - Cheile Bicazului - Sighisoara - Arad. Pe acest traseu se vor vizita urmatoarele: Gradina Botanica Cluj, statiunea Vatra Dornei, Cetatea de Scaun Suceava, Manastirile Moldovita, Sucevita, Putna, Voronet, Gura Humorului, Cetatea si Manastirea Neamt, Manastirea Agapia, Varatic, Cheile Bicazului, Lacul Rosu, Rezervatia de Zimbri, Casa Memoriala Ion Creanga, Cetatea Sighisoara. Grupul de elevi va fi organizat pe echipe, fiecare echipa avand responsabilitati clare de studiu si consemnand datele aflate in carnetelul de notite, pe baza indiciilor primite in fisa elaborata de profesori responsabili de activitati. Un grup de elevi se va ocupa de fotografierea si filmarea locurilor vizitate. La i

activitatea 8. Portofoliul excursiei "Moldova - trecut si prezent".

Materiale culese pe parcursul excursiei vor fi prelucrate de elevi si cadrele didactice realizandu-se un portofoliu, care cuprinde un film didactic, un fotocolaj cu fotografii, PPT cu locuri vizitate si legenda lor, jurnalul excursiei, compuneri si eseuri pe teme de istorie, geografie si biologie. Aceste materiale vor fi prezentate de elevii participanti la excursie, colegilor lor, celorlalte cadre didactice si parintilor. Aceste materiale vor fi utilizate in viitor pentru alte generatii de elevi in predarea acestor discipline - Istoria Romanilor, Geografia Romaniei si Biologie.

activitatea 9. Traseul excursiei "Hunedoara - trecut si prezent".

Elevii vor realiza pe harta de polistiren traseul excursiei, mentionand obiectivele vizitate. Vor identifica, simboluri pentru obiectivele istorice de pe traseu si altele decat cele vizitate, vor identifica imagini din diverse surse (carti postale, reviste, internet), fiecare punct identificat cu simbolul creat fiind sustinut de imagine. Se va realiza un scurt material despre obiectivele vizitate. Macheta excursiei, realizata de elevi va fi expusa in spatiul scolii. Se vor forma echipele de studiu si se vor stabili sarcinile acestora pe parcursul excursiei

activitatea 10. Excursie "Hunedoara - trecut si prezent".

Elevii selectati pentru aceasta excursie vor avea ocazia sa viziteze Castelul Huniazilor din Hunedoara, Gradina Botanica din Simeria si Cetatea Devei, Muzeul de istorie din Deva. Grupul de elevi va fi organizat pe echipe, fiecare echipa avand responsabilitati clare de studiu si consemnand datele aflate in carnetelul de notite, pe baza indiciilor primite in fisa elaborata de profesori responsabili de activitati. Un grup de elevi se vor ocupa de fotografierea si filmarea locurilor vizitate. La intoarcerea din excursie, elevii vor realiza materiale pentru revista initiata, prezentand si colegilor locurile vizitate si invatate despre aceasta parte a tarii. Pe parcursul derularii excursiei elevii vor aplica ceea ce au invatat la cele doua cercuri de istorie si geografie. Elevii vor nota in jurnalul excursiei ceea ce ii impresioneaza, ceea ce le place sau nu le place, ceea ce este interesant sau emotionant, curiozitati din natura, impresii.

activitatea 11. Portofoliul excursiei "Hunedoara - trecut si prezent".

Materiale culese pe parcursul excursiei vor fi prelucrate de elevi si cadrele didactice realizandu-se un portofoliu, care cuprinde un film didactic, un fotocolaj cu fotografii, PPT cu locuri vizitate si legenda lor, jurnalul excursiei, compuneri si eseuri pe teme de istorie, geografie si biologie. Aceste materiale vor fi prezentate de elevi participanti la excursie, colegilor lor, celorlalte cadre didactice si parintilor. Aceste materiale vor fi utilizate in viitor pentru alte generatii de elevi in predare acestor discipline - Istoria Romanilor, Geografia Romaniei si Biologie.

activitatea 12. Asa a fost ... .

Materialele realizate de elevi atat in cadrul cercurilor, cat si in activitatile de realizare a excursiei vor fi prezentate de acestia colegilor, parintilor si reprezentantilor comunitatii, scolilor din zona. in cadrul acestei activitati se va realiza o discutie cu parinti, cadre didactice din scoala si alte scoli din zona despre importanta desfasurarii de activitati interdisciplinare si de invatare topica care sa includa tehnici de munca in echipa pentru formarea elevilor. Se va evidentia importanta caracterul intuitiv al invatarii la elevii de aceasta varsta. La aceasta activitate vor participa si reprezentanti ai ISJ Arad, CCD Arad si a mass-mediei locale.